28 Ekim 2015 Çarşamba

Penny Dreadful (2014-)

      Aslına bakarsak favori dizim Penny Dreadful diyebilirim. Neden mi ? Efsanevi yaratıklar(Dracula,Dorian Grey vs)  ve onların yaratıcılarını (Dr Frankenstein) bir arada düşünün. Bugüne kadar filmlerde izlediğimiz, kitaplarda okuduğumuz kötülüklerin tek bir dizide buluştuğunu ve çok güzel bir şekilde kurgulandığını düşünün. Eğer bunları seviyorsanız Penny Dreadful tam da aradığınız dizi. Biraz korkunç ve fazlasıyla fantastik. Kurt adamlar, ölümsüzler, cadılar ve medyumlar her şey var içinde. Eğer bu tarzı seviyorsanız tekrar ediyorum aradığınız dizi. Yönetmenliğini " Hugo"  dan tanıyacağınız John Logan yapıyor ve çok başarılı bir iş çıkardığını söyleyebilirim. Başrollerde ise Eva Green (Vanessa Ives), Timothy Dalton ( Sir Malcolm Murray), Josh Hartnett (Ethan Chandler ) üstleniyor. Oyunculukların efsane olduğunu düşünüyorum, bence sizde bana katılacaksınız. Zaten oyuncu kadrosu çok çok iyi. Şu anda 2. sezon finali yapılmış durumda ve 3. sezon 3 mayısta ekrana gelmeye başlayacak.
Ülkemizde maalesef çok da izlenmeyen bu dizi, Amerika'da çok iyi reytingler alıyor. Benim en üzüldüğüm şeylerden biri çok az olan bölüm sayısı diğer de bu tarz dizilerin ömrü, genelde maksimum 4-5 sezondan sonra bitiriyorlar, çünkü konu kalmamış oluyor. Umarım penny Dreadful'un konusu hiç tükenmez ve senelerce sürer (Supernatural misali)







     Bütün kötülerin birleştiği dizinin kısaca konusunu anlatayım, en azından nasıl başladığını. Kaşif Malcolm Murray, Eski Amerikan askeri Ethan Chandler ve medyum Vanessa Ives doğa üstü güçlere karşı Victoria dönemi Londra'da kötülüğe karşı savaşmaya başlıyorlar. Hikaye böyle başlıyor en azından. 1. sezon sadece 8 bölüm(cük) ama 2. sezonla birlikte çok farklı ve güzel yerlere gitmeye başladığını göreceksiniz. Ve beğeneceğinize eminim. Şu anda benim kişisel olarak favorim en azından. Dizi ile ilgili bazılarınızın beğenmeyebileceği tek şey dizinin birazcık yavaş ilerliyor oluşu, bazı sahneler ve bölümler sizi sıkabilir. Eğer kolay sıkılırım, akıcı bir şey isterim diyorsanız işte o zaman bu dizi sizlik olmuyor. Ama herkesin bir şans vermesini isterim kişisel fikrim. İlk sezonu bitirmeden dizi ile ilgili fikirler oluşturmayın kafanızda ilk sezon bittikten sonra hemen 2. sezona başlamak isteyeceksiniz. Eğer hepsini bir arada izleyecek şanslılardansanız 3. sezonu beklemek çok zor olacak şimdiden söyleyeyim. Uzun yıllar sürmesini temenni ettiğim dizilerden biri. Hepinize iyi seyirler
    

Imdb puanı  :  8,2 Son derece yetersiz bana göre, sanırım insanlar daha akıcı bir şeyler istiyorlar. Ama konuların üstüne bu kadar düşmüş, bu kadar ayrıntıya girmiş bir dizinin daha yüksek puanlar alması gerektiğini düşünüyorum.
Not : korkabilirsiniz.



    Sadece bu dizi için değil hepsi için söylüyorum. Eğer okuduysanız ve eksik gördüğünüz şeyler varsa bana yazın sizin istediğiniz şekilde düzelteceğim (Tabi bilginin doğru olması şartıyla :) Evet Penny Dreadful incelemesi bu kadar. Kısa, sıkıcı olmayan incelemeler yapmaya çalışıyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder