30 Ekim 2015 Cuma

The Last Kingdom (2015-) - Yeni Dizi İnceleme 3

          Bir yakın zamanda yayınlanmaya başlamış diziyle daha karşınızdayım. Pilot bölümü ve 2. bölümü olağanüstüydü. Hemen konuya geçeyim, izleyeli çok az oldu ve yazmak için bekliyordum
          872 yılındayız şu anda İngiltere olarak bildiğimiz topraklar üzerinde bir çok birbirinden ayrı Krallıkların olduğu zamandayız ve bu krallıklar Danimarkalılar (Vikingler) tarafından işgal ediliyor. Sadece büyük krallık Wessex kalıyor ve o da Kral Alfred tarafından yönetiliyor.           Danimarkalılarla yapılan başarısız bir savaşın ardından bölgenin bütün kralları öldürülüyor ve Uhtred oğlu Uhtred babasının ölüsünün yanından esir olarak alınıyor ve bir Danimarkalı olarak yetiştiriliyor. Danimarka'da bir esirken Ragnar tarafından kendi oğluymuş gibi yetiştirilen Uhtred kendini Danimarkalı olarak görmeye de başlıyor , onların yaşam tarzına uyum sağlıyor Uhtred. Ta ki baba dediği 2. kişi de başka bir baskında ölene kadar. 1 bölümde çocukcağız kimi baba gibi gördüyse hepsinin ölümünü izledi, yazıktır :) . Ve asıl konu burada başlıyor.
          Uhtred doğduğu topraklarda hakkını geri istiyor. Ama tek bir sorun var  daha önce hiç sorgulanmadığı kadar bağlılığı sorgulanıyor. Uhtred Danimarkalı'lara bağlı ve acaba Danimarka'lı mı yoksa İngiliz mi ? Seçmeye zorlanacak, aynı küçükken olduğu gibi.
         Uhtred şimdi hakkı olanı istemeye gidiyor, kralın oğlu olarak, koparıldığı ülkesine geri dönmek ve orada kral olmak istiyor, doğuştan gelen hakkını arıyor. Uhtred iki güç arasında (Danlar ve İngilizler) tehlikeli bir yola giriyor. Ülkesini tekrar ayağa kaldırmak, yeni bir ülke kurmak istiyorsa, topraklarını geri kazanmak istiyorsa bu yolda ilerlemek ve başarılı olmak zorunda.

        
BBC bu dizi için 10 milyon sterlinlik bir harcama yaptı ve Game of Thrones, Vikings gibi dizilere rakip olarak hazırladı. Bernard Cornwell'in "The Saxon Stories" adlı kitabından esinlenildi, daha da doğrusu kitaptan uyarlandı.

      
Yukarıda yazılan konu bir yana, dizi harika. Akıcı, savaş sahneleri çok güzel ve diğer dizilere göre daha az politika ve daha çok gerçekçilik barındırıyor. Çok umut vaadettiğini söyleyebilirim şahsım adına. Ve yeni başladığından dolayı daha hiç bir şey kaçırmadınız. Hemen başlayıp yetişebilirsiniz. O zaman neyden bahsettiğimi daha iyi anlayacağınıza eminim. Vikinglerin elinde yetişmiş bir İngiliz soylusunun hikayesi, tahtın varisinin hikayesi ve onun bu tahtı ele geçirip, büyük İngiltere'yi kurup kuramayacağı sorusuna yanıt arayacağız bu yeni dizimizde. 
       
Dizinin en güzel yanlarından biri ise tarihsel açıdan çoğu alanda doğru gidiyor oluşu bana kalırsa. 
       
İlk sezon 8 bölüm olacak ve daha 2. sezonun gelip gelmeyeceği belli değil. Ben geleceğine inanıyorum. Umarım da haksız çıkmam. Dizi güzel, istenen reytingleri de alırsa 2. sezon olmaması için hiç bir sebep yok
       
Dizi BBC Amerika'da yayınlanıyor yani İngiliz-Amerikan ortak yapımı bir dizi. Hemen oyunculara geçmek istiyorum.
        
Başrolde Alexander Dreymon var ve rolüne kesinlikle yakıştığını söyleyebilirim. Nicholas Rowe ve Emily Cox ilk sezonda yan rollerde. Dizide Ian Hart ve Tobias Santelmann gibi isimlerde yer alıyor. Bakalım 1. sezon neler getirecek izleyip göreceğiz. 2. sezon olacak mı bilinmez. Ama benim ilk gözlemime göre bir göz atmanızda fayda olduğunu düşünüyorum. İyi seyirler
       
Not : Ben kitabı okumadım açıkça söyleyeyim. Ama diziyi tek eleştiren kesim, kitabı okumuş kesim bunu da belirteyim. Genelde klasiktir aslında, kitabı beğendim ama dizi/filmini beğenmedim diyenler çoktur. Bence kitabı okuduysanız bile önyargısız yaklaşmanızda fayda var.

                                                          

Bu da fragman izleyince izleme isteğinizin daha da uyanacağını düşünüyorum.
Dizinin Imdb Puanı ise :8,5 şu an için. 

       
Son Not : Bence izlemeden geçmemeniz gereken bir dizi, üzerinde çok emek var, senaryosu üzerinde çok çalışılmış bir eski zaman hikayesi. Zamanınıza değeceğini düşünüyorum, en azından deneyin.
         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder