13 Kasım 2015 Cuma

Ash vs Evil Dead (2015-)

Yeni başlamış ve çok tutmuş bir dizi olan Ash vs Evil Dead ile devam ediyoruz. Komedi ve korku dizisi olan Ash vs Dead'in konusuna kısaca göz atalım daha sonra yorumlayacağım.

Daha önce 1981 ve 87 yıllarında Evil Dead ve Evil Dead 2 adlı filmlerin uyarlamasıdır. Onlarda da aynı şekilde Ash dünya üzerindeki kötülükle savaşmaktadır. Ash gençken ormanda arkadaşlarıyla birlikte bir kitap bulmuştur ve bu kitabı okuduklarında büyük bir kötülüğü serbest bırakırlar. Bunun sonuncunda arkadaşları ve sevgilisi kötü yaratıklara dönüşür ve ona saldırırlar o da hepsini tek tek öldürmek zorunda kalır ve o kavgada bir de elini kaybetmiştir. Elinin yerine takma el ve savaşmak zorunda olduğu zamanlarda bir elektrikli testere takıyor. Şimdi ise kötülükle tekrar karşı karşıyadır. Kafası güzelken o kitabı tekrar okuyan Ash bunu hatırladığında çok kötü olmuştur. Çünkü o arkadaşlarını ele geçiren yaratık tekrar ortaya çıkmıştır ve kötülük yayılmaya başlamıştır. Kötülük Ash'in peşinden gitmelidir ve Ash 30 yıldır sorumluluk almadan yaşadığı karavanından artık çıkıp dünyayı bu kötülükten kurtarmalıdır. Ve bunu yaparken arkadaşlarından da yardım almalıdır.




Dizi yeni başladı, iyi de bir giriş yaptı. 1980'lerde olduğu gibi yine çok sevildi. Daha 2 bölüm yayınlanmasına rağmen de 2. sezonu garantiledi. 

Dizi komik mi evet ? Ama o kadar mı komik derseniz hayır. Pilot bölümde bayağı bir eğlendim aslında ancak 2. bölüm birazcık sıkıcıydı bile diyebilirim. He potansiyel yok mu ? Dolu var, dizi kesinlikle başarılı olacak, senelerce yayınlanacak ben bundan şüphe duymuyorum ama ben çok fazla izler miyim ? Sanmıyorum. 

Bana göre çok basit ve tarihi geçmiş bir mizahı var dizinin. Evet belki "Scary Movie" serilerinin atası ve çok daha iyisi olsa da şu anki mizah pek onlardan farklı değil (kötü mü? asla, her zaman çok güldüğümü belirteyim). Artık bu tarz mizah görmüyorduk gerçi o açıdan da mutlu oldum aslında. En sevindiğim şey ise artık mizah biraz değişiyor sanırım Amerikan dizilerinde. Artık sürekli olan ilişkiler, seks ve küfür mizahından biraz vazgeçiliyor, çünkü sıkmaya başlamıştı . Hele ki Two And a Half Men ve How i met your mother gibi diziler bittikten sonra yeni bir tarza geçildi. Ash vs Evil Dead çok sevildi, değişik tarzı, önceki filmlerin fanları ve yeni fanlarla birlikte güzel girdi. Dizi de güzel daha ne olsun.

Evet belki benim tarzım değil ancak siz sevebilirsiniz, çok insan sevip gülebilir. Ben de eğer ilk bölümdeki gibi devam eder de 2. bölümdeki gibi olmazsa izlemeye devam edeceğim. 2. bölüm bende biraz hayal kırıklığı oldu kabul etmeliyim, bakalım siz ne düşüneceksiniz. Biraz aşağıda fragmanı da bulabilirsiniz. Dizi yeni başladı, sizde hemen başlayın diyeyim :) 

Not: 30 sene önceki filmlerde de Bruce Campbell oynuyordu şu anda da o var. Ve gerçekten de 30 sene önceki filmlerin devamı niteliğinde. Aslında önce filmleri izlerseniz çok daha zevk alarak diziye girersiniz. Ama ilk filmin üzerinden tamı tamına 34 sene geçtiğini bilin, eski filmleri sevmiyor olabilirsiniz. İzlerseniz de bu dizi için bir referans olur. Dizinin yapılması uzun süredir konuşuyordu ve bekleyeni çok fazlaydı en sonunda geldi. Bir diğer not ise yönetmen de 34 sene önceki Sam Raimi. Yani dizi tam da aynı şekilde oradan devam ediyor. Filmleri izlemenizi o yüzden çok tavsiye ediyorum. İyi seyirler.


Imdb Puanı : 9,3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder