9 Kasım 2015 Pazartesi

Humans (2015-)

Sinema ve Dizi endüstrilerinde bolca işlenmiş androidlerin insanlaşmaya başlaması ve insanların yerini alması konusunun bir kez daha işlendiğini gördüğümüz Humans geçtiğimiz Haziran ayında başladı. İngiliz dizilerini her zaman sevmişimdir. Özellikle Doctor Who'dan sonra her İngiliz bilimkurgusuna büyük bir umutla başladım.

Paralel bir evrende evinizin her ihtiyacını gideren, yollarda gazeteler dağıtan, insanlarla ilgili tüm hizmet işlerini yapan robotlar var diyerek kısaltayım. İnsanların bu robotlara bağlanmaya başladığını gösteriyor, artık insanlar hiç bir işini robotlar olmadan yapamamaya başlamıştır. Bazıları da onlara duygusal olarak bağlanmaya başlıyor. Neredeyse telefonlar, bilgisayarlar , tabletler kadar çok kullanılmaya başlamışlardır. Bu robotlar git gide daha gerçekçi olmaya başlıyorlardır ve neredeyse bizim gibi yaşamaya başlayacaklar. Ve en sonunda bizim yaptığımız bu robotlar bizim kontrolümüzden çıkacaklar.

Dizinin ilk sezonu 8 bölüm sürdü, 2. sezon şu anda garanti. İngiltere'de çok tuttu ve seviliyor. 2016 yazında devam edecek.



Yorumlamaya gelirsek. Dizi sürükleyici, ne olacağını hep merak ediyorsunuz. Klasik bir bilim kurgu fikriyle giriyor dizi ve öyle de devam ediyor. Hiç bir yenilik olmayışı eksilerden biri bence. Çokça işlenmiş ve başarılı olmuş bu konuyla bir kez daha başarılı oluyor. Yani robotların hizmetçilikten bıkıp ayaklandığı çok şey izledik.

İlk sezon genel olarak geçiş dönemi gibi geldi bana. Pek heyecanlı bir şey olmadı, sanki daha çok bizi dizinin içine bir şekilde sokmaya ve merak ettirmeye çalıştılar gibi geldi. 

Benim beklentim evet klasik bir konu ama çok geliştirip, güzel bir şekilde sunacaklardı. Ama benim düşünceme göre öyle olmadı. Biraz hayal kırıklığı yaratmadı dersem yalan olur. Dizi çok yavaş ilerliyor, bazen ciddi şekilde sıkılabiliyorsunuz. İleri sardığımı bile hatırlıyorum izlerken. Çünkü boş ve anlamsız çok olay oluyor. 

Ama bence bu sezon sadece geçişti, ben 2. sezonda işlerin çok daha iyi olacağını düşünüyordum. Genelde İngiliz dizileri sadece düşük bütçelerinden dolayı sorun yaşıyorlar (Merlin, Doctor Who vs) Özellikle özel efektler gerektiğinde sorunlar büyüyordu. Ancak diziler çok eğlenceli ve bizi ısıtan, tutan dizilerdi. Bu sefer o sıcaklığı göremedim. Zaten milyonlar harcansa daha iyi olacak gibi bir senaryosu yoktu şu ana kadar.

Şimdi tekrar söylüyorum bence 2. sezon çok daha farklı olacak, dizi çok şey vaat ediyor , asla umutsuz değil. İlk sezon yavaş bir başlangıca geçişti diyorum ve asıl Humans'ı 2016 da göreceğiz bence. İzlemeye şimdiden başlayın, 2. sezonu da kaçırmayın diyorum. İyi seyirler 


Imdb Puanı : 8,1




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder