6 Kasım 2015 Cuma

The Walking Dead (2010-)

Evet geldik şu anda televizyonların en çok izlenen ve reyting alan dizisine. İnternetten olsun, televizyondan olsun en çok izlenen dizi Walking Dead

Hemen konusuna gelelim. Şerif yardımcısı Rick Grimes vurulduktan uzun süre sonra hastanede uyanır ve dünyanın zombiler tarafından ele geçirildiğini ve yaşayan hiç kimse kalmadığını görür.

Daha sonra radyodan gelen sinyalle Atlanta'da hala yaşayan ve yaşam mücadelesi veren küçük bir grubun kaldığını duyar Rick. Bunun üzerine Atlanta'ya doğru yola çıkıyor ve bir yandan da oğlu ve karısını arıyor Rick, fazla umudu olmasa da. İşte hikaye böyle başlıyor. Bundan sonra her bölüm zombiler, insanlar arasındaki anlaşmazlıklar derken geçip gidecek. Ben yorumuma geçeyim

Dizi Robert Kirkman'ın The Walking Dead isimli çizgi romanında uyarlanmıştır. Ve Yönetmeni ise Yeşil Yol, Esaretin Bedeli gibi kült filmlerin yönetmeni olan Frank Darabont'tur



Öyle bir dizi düşünün ki, dizi bittikten sonra yorumlanıyor, sezon bitince hikayenin nasıl başladığı anlatılan başka bir dizi başlıyor. Yani anlayacağınız bu dizi çok iyi para kazandırıyor amc kanalına :) 

Benim düşüncelerime gelirsek bu diziyi kesinlikle çok düşük IQ lu insanlar için yapmışlar çünkü dizide bence bu kadar izlenmesine rağmen enteresan hiç bir şey yok. Zaten zombi kustuğumuz günlerde çıkan ve müthiş bir beğeniyle izlenen The Walking Dead'in bu gördüğü ilgiye ben anlam veremiyorum. Bölüm başları çok heyecanlı ve son 5 dakikaya kadar bunun dışında hiç bir şey olmuyor. Bölüm sonları tekrar heyecanlı bitiyor ve bir sonraki bölümü izlemek istiyorsunuz hemen. O bölüm geliyor ve yine aynı şey. Sadece bölüm sonlarıyla diziye bağlıyorlar anlayacağınız. Evet ben mecburiyetten izliyorum ancak öyle bir mecburiyetim olmasa yayınlayan siteye tık bile kazandırmaya niyetim yok açıkçası. 

Oyunculuklar, yönetmen geri kalan her şey mükemmel. Ama bence dizi, kalite olarak çok yetersiz. İnsanlar sevdiği için güzel olacak diye bir şey yok. İzlemesi zevkli olabilir ama bence insana hiç bir şey vermiyor ve katmıyor. Son derece gereksiz bir zombi klişesi dizisi diye düşünüyorum.

İzleyenlere saygım olmakla birlikte benim yorumum bu. Görselleri dışında hiç bir özelliği olmayan bir dizi bence. Konusu anlamsız, üzerine gidecek hiç bir şey yok, dizinin başlangıcı zaten ölümcül bir klişe, ölümler klişe, herkesin nasıl öleceğini nerede öleceğini ve kimin ölmeyeceğini 2.5 saat öncesinden bilebiliyorsunuz. Enteresan hiç bir şey olmuyor bölümlerde yani. Prison Break'in güzel doktoru bile bu dizide kıl geliyor bana. 

Anlayacağınız her bölümü benim için 50 dakikalık işkence olan bu diziyi ben ancak böyle yorumlayabildim. Biliyorum bir çoğunuz katılmayacaksınız. Dünyada sevildiğine göre Türkiye'de de seviliyordur. Ama bence yorumlarım çok da yersiz ve gereksiz değil. İlk bölümlere hasta olduğumu ama 1. sezonun ortasından itibaren kötü bir rutine bağladığını düşündüğümü de ekleyeyim. Çok güzel başlamıştı ve sahneler inanılmazdı. Eklemezsem de haksızlık etmiş olurum.

İzlemeyenler içinse açın izleyin karar verin. Çok beğenebilirsiniz ama dizi anlamsız ve zaman kaybı umarım görebilirsiniz. İyi seyirler.


Imdb Puanı : 8,6


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder