10 Kasım 2015 Salı

The 100 (2014-)

Öncelikle itiraf edeyim son 3 gündür izliyorum ki yazabileyim. Ömrümden ömür gitti. Uzun zamandır bu kadar sıkıldığımı hatırlamıyorum. Daha önce izlememiştim, ilgimi de çekmemişti. Kendime hazırladığım şablonda bugüne yazdığım için prensiplerimden ödün vermeden durmaksızın izledim. Ve sonucu az sonra açıklayacağım (sanki şu ana kadar belli.)

"Bir" (ne olduğu bile belli değil adam gibi) nükleer felaket dünyayı yok ettikten sonra, hapiste olan 100 gencin (ergen) dünyaya tekrardan keşfetmeleri ve güvenli değil mi bakmaları için yollanır. İnsanlar bu sırada milletlerin bütün uzay istasyonlarından oluşan dev bir istasyonda yaşamaktadır. Ama tahmin edin bu bütün istasyonların karışımından oluşan istasyon kimin ve herkes nece konuşuyor ? Devam etmeme gerek var mı ? Belki anlamayan vardır tabi ki herkes Amerikalı. (!)



Önce belirteyim kimseye izleyin, iyi seyirler falan demeyeceğim. Dizideki tüm oyuncular 20-30 unda genç ergen süsü verilmiş oyuncular. Aslına bakarsanız ilginç olabilecek bir konu, ama işleniş felaket. Dizi güzel bir bilim kurgu olabilecekken tam bir ergen dizisi olmuş. Yanlış anlamayın teen wolf veya Supernatural gibi daha çok gençlere hitap eden dizi değil. Bildiğiniz ergen dizisi. Zamanında yayınlanan Hannah Montana vari. Sadece ergenler izlesin diye yapılmış anlayacağınız. Tutmuş da suçlayamam. Ama bunu izlemek yazmak bile nefes ve enerji israfı bence. Her yeri saçmalıklarla dolu dizinin, tamamen her şey basitleştirilmiş. Çok kötü Imdb de 3 puanı zor alan uzay ve dünyaya dönüş, ya da dünyada kalış filmleri gibi. Sadece içinde yakışıklı ve güzel kızlar olan bir dizi.

Bu oyuncuları alın, aynı şeyleri yaşatın ve bir lisede yapın aynı reytingi alır, hatta daha güzel bir dizi olur. Ama karşımıza çıkıp da bunu bilim kurgu olarak tanıtıp da bu kadar saçma sapan bir şey yapınca insan kudurmadan edemiyor. Sinirlerim bozuldu izlerken. (neyse ki tek başıma izliyordum çünkü çok küfür ettim) Bilim kurgu severim, çok severim hemde. Ama bu benim karşıma bilim kurgu olarak çıkmamalıydı. Bu bir gençlik dizisi, bilim kurgu motifleriyle süslenmiş ve ilginçlik katılmaya çalışılmış. 

Olacak her şey 2 gün öncesinden belli dizide. hatta sezon finalini falan ilk bölümden sonra tahmin edebilirsiniz öyle düşük IQlu beyinler için tasarlanmış. İzliyorsanız izlersiniz bu kimsenin aptal olduğunu göstermez beni yanlış anlamayın. Benim en büyük hayal kırıklığım ise o uzay gemisidir. Madem bir sürü devletin uzay istasyonlarından oluşan tek istasyon o zaman neden sadece Amerikalılar dolu içerisinde. 1 tane mi rus yok ? 1 tane mi Çinli kurtulmadı ?

Her neyse yakışıklı ve güzel (saçlar jöleli röfleli falan) karakterlerle diziyi izlenebilir kılmışlar, herkes ben çok seksiyim triplerinde (klasik Amerikan ergen dizisi) bir kaç tane ezik çocuk (klasik ergen dizisi) . 

Uzun lafın kısası 15 yaş üstü kimse izlemesin. Harcayabileceğiniz dakikalara yazık. Ben harcadım ve pişmanım, beğenmediğim dizileri yazmam demiştim. 100'da da baktım ki konu ilgi çekici başlayayım dedim ve sonuç hüsran. Bence bir göz atın sonra karar verin izleyip izlemeyeceğinize. Çünkü 100 tane çocuğun saldım çayıra mevlam kayıra, he bir de orada yemek var diye dünyaya yollanması çok komik bir hikaye. Çok sıkıldıysanız ve izleyecek 1 adet bile dizi kalmadıysa iyi seyirler . Bunun yerine Twilight serisini bile öneririm. Bunu söylüyorum çünkü o bile daha iyi.


Imdb Puanı : 7,8

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder