4 Kasım 2015 Çarşamba

Lucifer (2015-)

Bildiğiniz üzere yakın zamanda Dc comicsin bir diğer yapımının uyarlaması olan Lucifer'ın Pilot bölümü yayınlanmıştı. Lucifer, şeytan. Evet evet hepimizin bildiği şeytandan bahsediyorum. Cennetten kovulan melek evet.
Lucifer 21. yüzyıl Amerikasında Los Angeles şehrinde yaşamaya başlamış hatta bir bar bile açmıştır. İnsanları etkileyen bakışları, gerçek isteklerini ve düşünceleri yaşama isteği uyandırışı ile insanlara arasında çok iyi bir yer edinmiş durumda. İnsanları baştan çıkarıyor, onlara istediklerini söyletiyor ve yaptırıyor.
Dizi bana göre çok iyi başladı, konu güzel, Lucifer kötünün iyisi olmuş durumda. Evrenin en kötüsünün aslında o kadar da kötü olmadığını anlatacak bize hikaye.
Dizinin başında Lucifer Morningstar'ın yanında (barında) çalışmış, orada şarkı söylemiş ve daha sonra ünlenmiş bir şarkıcı olan Lindsay'in Lucifer'ın yanında öldürülüşüyle başlıyor. Lucifer, Lindsay'in ölümünü araştırırken bir detektif ile karşılaşıyor ve onun üzerinde güçlerinin hiç bir işe yaramayışı ile Lucifer'ın ilgisini çekiyor. Artık cinayeti birlikte araştırıyorlar ve bir takım olmak üzereler. İnsanoğlunun şeytan ile arkadaşlığını ve şeytanın bizim aramızda yaşamasının bir uyarlamasını izleyeceğiz. Ve şeytanın onun geri dönmesini isteyen babası ve kardeşlerine (Tanrı ve meleklerine) karşı çıkışını izleyeceğiz. Aslında son dönemlerde bu konu bir çok dizide gözlemlendi ama hiç bir zaman tam olarak şeytanın gözünden bakmadık olaya. Değişik olacak gibi gözüküyor. Kimilerine göre olmasa da dizi çok güzel olacak gibi, en azından öyle gözüktü bana.

Evet Lucifer güzel başladı dedik ama bir malumatım var. Yine çocuk dizisi gibi, sanki bu adam cennetten kovulmuş şeytan değil de sadece kendini beğenmiş, yüksek egolu bir adam. Hikaye abartılmış, hiç bir gerçekçiliği inandırıcılığı yok.  Sanırım Dc comicsten uyarlanan tüm diziler böyle olacak. Dizileri izlemek zevkli ama size bir şey katmıyor veya diziyi izlerken kendinizi kaptırmış duruma gelmiyorsunuz. İzliyorsunuz eğleniyorsunuz ve bitiyor. Lucifer da bende böyle bir izlenim bıraktı. Diziyi izlemek çok güzeldi ama sonrasında da diyorsunuz " dostum sen Şeytansın, Lucifersın bu ne insan sevicilik". Ama bu da böyle bir Lucifer sonuç olarak.
Ben hala Marvel'ın çok daha iyi iş çıkardığını düşünüyorum. Dc, Marvel'ın yanında çocuksu kalmaya devam ediyor yapımcılar, diziler, kanallar değişse bile sonuçta uyarlanan şeyden yola çıkıyoruz ve evet Marvel çok daha iyi durumda bana göre. 
Lucifer rolünde Tom Ellis'i izleyeceğiz ve yakın polis dostunu ise Lauren German oynayacak Lesley-Ann Brandt, Kevin Alejandro, Rachel Harris ise yan rollerde olacak.
           
Bazıları çok supernatural'a benziyor diye eleştirmiş. Onlara yapmayın ama diyorum sadece bu konu üzerine de söyleyecek başka bir şeyim yok sanırım. İyi seyirler.
Dizinin IMDB puanı şu an için 8,7 ve fragmanı yukarıda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder