16 Kasım 2015 Pazartesi

Power (2014-)

Geldik yeni 1 diziyle. 1 günlük aralar zor oluyor sürekli devam edesim geliyor ne yalan söyleyeyim. Yapımcılığını çoğumuzun yakından tanıdığı 50 Cent yapıyor dizinin yani dizinin neyle alakalı olduğunu anlayabilirsiniz. Uyuşturucu, seks, bol bol cinayet, aldatma ve tabi ki çoğu siyahi olan oyuncular.

Diziye şaaşalı bir açılışla başlıyoruz. Bir gece kulübü açılışı. Namı diğer "Ghost", James St Patrick'in kulübünün açılışı. Her şey güzel, müzikler danslar diye başlarken tabi ki beklediğimiz oluyor ve aşağı davet ediliyor patron. Aşağıda ise, yukarıdaki görüntünün tam tersi birileri dövülüyor ve tehdit ediliyor. Anlıyorlar ki uyuşturucu işlerinde içlerinden birisi onlara ihanet ediyor. Tabi ki ailesine bir şey olmasından korkan adam itiraf etmiyor ve beynini patlatıyorlar.

Kısaca dizide izleyeceklerimiz; Ghost'un para aklamak için kulübü açtıktan sonra uyuşturucu işlerinden çıkmak isteyişi ise etrafındaki herkesi kötü etkiliyor, kimse (karısı bile) o işlerden çıkmasını istemiyor. (zaten karısını pek seveceğinizi sanmıyorum, gözünü para hırsı bürümüş, görmemiş bir abla kendisi). Müşterileri de bir yandan kaybetmeye başlayan James ise sadece kulübü yönetmek istiyordur. Ama tabi ki bu gelen müthiş parayı etrafındaki kimse beğenmiyor ve az buluyor. Bir tarafı saygın bir gece kulübü yöneticisi olmak isteyen James ve diğer tarafta uyuşturucu işlerinden kopamayan Ghost. bakalım hikayesi ne olacak. Birazcık kroların hikayesi de diyebiliriz aslında :) . Her neyse hemen yorumlamaya geçelim.



Yorumuma gelirsek. Senelerdir bu konularda izlediğimizden yeni hiç bir şey yok. 2000'lerin başında bu tarzda çok fazla film var. Hani açılış, giriş farklı bir şey bekliyorsunuz da biz zaten uyuşturucu satıcısı siyahilerin filmlerini çok izledik. Evet sanırım hepsi uyuşturucu satıcısı, uyuşturucu baronu, gece kulübü sahibi ya da köle. Normali yok bu adamların sanki. Her neyse, ben beğenmedim. Çok klişe, her şey daha önceden bildiğimiz ve izlediğimiz şeyler. İzlemenin bir anlamı yok yani. Tamam mafyasın, çıkmak istiyorsun, çıkamıyorsun. Sinir bozucu bir karın var, 4 tane çocuğun var. Karından başka hasta olduğun bir kadın var. Karın zaten önüne çıkan her adama sırnaşıyor falan filan. Her şey bilindik şeyler, tam bir klişe gangsta/oldgangsta hikayesi.

Ben izlemeyeceğimi biliyorum, buradan kimseyi kandırmaya gerek yok. Zaten yapımcının 50 cent olduğunu görünce ne izleyeceğimi az çok anlamıştım, veya açılış müziğini dinlediğimde. Yani 50 Cent yapar da hiç gangsta hikayesi olmaz mı? He evet çok da haksızlık etmeyeyim bazı yerlerde farklı şeyler yok değil, küçük sürprizler vs. Ama hepsi aynı yere çıkıyor sonunda. Sonuç olarak klasik bir gangsta hikayesi ve ben pek hoşlanmadım.

Bunun meraklısı olan çok insanda var tabi. Benim zevkim olmayabilir, sizin zevkinizdir. Çünkü dizi, yapım, oyunculuklar asla kötü değil. Öyle olduğu zaman eleştiri dozunu arttırıyorum zaten. Sadece bununla ilgili sıkıntım çok işlenmiş bir konunun tekrar işlenmesi (zombiler gibi) başka bir problem yok. Sahneler çekimler çok güzel, şaşırtıcı bir şekilde oyunculuklar harika. Müzikler (bana değil pek, ama sanırım güzel) vs yapım güzel, işleniş, uygulanış güzel. Ve bize güzel bir gangsta hikayesi çıkarmayı başarmışlar. Sadece bana göre biraz fazla klişe. Eğer izlemek isterseniz önce konusuna göz gezdirin :) İyi seyirler..

Imdb Puanı : 7,9





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder