2 Kasım 2015 Pazartesi

Vikings (2013-)

       
Geldik bir "üst düzey" diziye daha. Neden üst düzey diyorum, çünkü Vikings hep Game of Thrones, Spartacus, Walking Dead gibi çok popüler dizilerle bir arada.
       
Benim yorumuma gelirsek ben çok da optimist değilim açıkçası, diğer üst düzey dizilerden özellikle oyunculuk ve senaryo bakımından çok eksik olduğunu düşünüyorum. Evet çok görkemli yapılmış evet çok uğraşılmış, çok da insan izliyor.
       
Bir düşünün bir yerde yaşıyorsunuz ve etrafınızdaki herkes ya süper güzel ya da süper yakışıklı. Gerçekçilikten çok uzak, gerçekten olabileceğine beni ikna edemeyen dizilere çok sıcak bakamıyorum maalesef. Ufacık minicik, kollarında kasın kırıntısı olmayan kadınların nasıl o kadar güçlü bir şekilde kılıç/balta sallayabildiğini de hiç anlayamıyorum. O dönemler daha ataerkil dönemler ve çoğu hükmedenin kadın olması da bir gariplik bence. Bilemiyorum ben fazla hoşlanmıyorum sadece izletmek için bir şeylerin çarpıtılmasından.
     
Her neyse her şey bir yana dizi 3 sezondur çok başarılı bir şekilde devam ediyor. Anlayacağınız reytingler tavan. Büyük bir terslik olmazsa 4. sezonda garantilenmiş durumda. İnsanlar Vikings'i seviyor ben her ne kadar çoğu parçasından hoşlanmasam da


          
Dizinin yapımcısı Michael Hirst, başrollerde Travis Fimmel, Clive Standen ve Gustaf Skarsgard yer alıyor. 
           
4 emmy adaylığı olan dizinin konusuna gelirsek: 
          
İskandinavya , 8 yy çiftçilik yaparken bir anda savaşçıya dönüşmek zorunda kalan Ragnar Lothbrok ve ailesinin öyküsü Vikings. Odin(İskandinav Savaş Tanrısı)'in soyundan geldiğine inanılan Ragnar'ın acımasız ve korkusuz Vikingleriyle birlikte denizlere açılmasını ve o denizlerdeki zorluklarla yüzleşmelerini seyrediyoruz. Savaşçılıkları ön plana çıkan aynı zamanda da iyi tüccarlar olan Vikingler'in ilgi çekici (biraz da abartılmış) kültürüne hep birlikte tanık oluyoruz. 
          
Ama gerçek Vikings bu değil de demek istiyorum bir yandan ne yalan söyleyeyim. 
                                                                              
                                                                      Imdb puanı : 8,6. 

                                                        
her ne kadar eleştirsem de bu puanı hak ediyor dizi. Sadece fazla " herkes bizi izlesin, herkes izlemeli" kafasıyla yapıldığını düşünüyorum. Ve bazı şeyler çok yapmacık geliyor bana. Ama dizi severlerden biriyseniz Vikings'i izlemelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder