16 Kasım 2015 Pazartesi

Zoo (2015-)

Uzun zaman başlamasını beklediğim bir diziyle daha karşınızdayım bu sefer. Evet yorumlarımı daha sonra yapacağım. Konusuna kısaca bir bakalım.

Jackson Oz genç bir bilim adamıdır. Hayvanlar üzerinde bir çok çalışması vardır. Babası da bir bilim insanıdır yalnız herkes ona zamanında deli gözüyle bakmıştır. Acaba deli miydi ?

Güzel bir safariyle başlıyoruz güzel hayvanlar, avlanmaktan kurtulan bir gergedan vs. Derken şehir merkezinde hayvanlar kaçıp insanlara saldırmaya başlıyor, safari dönüşü uğradıkları kamplarından insanların kaçtığını görüyor Jackson Oz ve Abraham Kenyatta . Her şey garipleşmeye başlıyor ve insanlar hayvanlara karşı işledikleri suçları ödemeye başlıyor da diyebiliriz. Hayvanlar intikam için geliyor ve Jackson bunları araştıracak. Bir yandan da gazeteci Jamie Campbell'ın araştırmalarına odaklanacağız. Dizi güzel yerlere gidiyor gibi.

James Paterson'ın aynı isimli çok satan romanından uyarlanan dizide James Wolk, Kristen Connoly ve Nonso Anozie başrollerde olacak.





Yorumlara gelirsek. Bu fikir hep hoşuma gitmiştir. Yani hayvanların bir gün çıkıp da kendisinden faydalanan, süs yapmak için, spor yapmak için öldürmesinin intikamını alacağı günün gelmesi fikrinden bahsediyorum. Gerçekten güzel olurdu. (evet belki arada ben de kaynayacağım ama kabul edelim, hak ettik. Uzun zamandır, insanlığın başlangıcından beri hayvanlara işkence ediyoruz onları kullanıyoruz, burada tek tek örnek vermem anlamsız kaçar sanırım). Konuyla ilgili eleştiri yapmayacağım sonuçta bu bir kurgu, hayvanların doğasına çok aykırı şeyler yaptığını görsek de, kurgu olduğundan bunları sorgulamayacağım, hayvanları bir şey değiştiriyor diyip geçelim. 

Ama kitaptan uyarlamaya gelirsek. Evet konu tutuyor. Ama kitapta çok daha iyiydi demeden geçemem. Konu çok güzel, çok ilgimi çekiyor, hatta bayılıyorum. Ama filmi izlerken her şey 3. sınıf filmlerdeki gibi gerçekleşiyor. Neden bilmiyorum, oyunculuklar da iyi olmasına rağmen... Hani televizyonlarda gece 11 den sonra başlar öyle bakar geçersiniz. Hepsi sinemada çok kötü izleyici rakamlarına ulaşabilmiş ve öylece eriyip film havuzuna katılmış filmler. Evet maalesef tam da o filmlerde olan hava var Zoo'da. Üzülüyorum çünkü çok hevesliydim. Yine de izleyeceğim orası kesin, çünkü konu güzel. Sadece biraz yazık ettiklerini düşünmekteyim. 

Son sözlerime gelirsem. Sanırım diziyi sevemedim. Daha öncede dediğim gibi, konu mükemmel bence, en azından benim açımdan. Ama o konunun işlenişi, aslına bakarsanız bilmiyorum, kötü bir hava var, 2.-3. sınıf filmlerdeki o sıkıcı ama izlenebilirlik var. ne kadar kötü olursa olsun oturur izlersiniz sonuna kadar. Bence öyle, belki siz farklı düşünürsünüz. iyi seyirler dilerim.


Imdb Puanı : 7,0




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder